Πέμπτη 2 Αυγούστου 2007

Η στρατηγική Τάσσου για πρόκριση στο 2ο γύρο των προεδρικών

Η στρατηγική Τάσσου για πρόκριση στο 2ο γύρο των προεδρικών

Το Προεδρικό θεωρεί ότι για να περάσει ο Τάσσος στο 2ο γύρο πρέπει να κερδίσει το 9,2% της δύναμης του ΑΚΕΛ - Βλέπουν Κασουλίδη να κερδίζει την αναμέτρηση του 1ου γύρου

Με αιχμή του δόρατος το δημοψήφισμα και σε δεύτερο επίπεδο το ευρώ, το επιτελείο του Τάσσου Παπαδόπουλου ξεκινά, από τις αρχές Φθινοπώρου, τη μάχη για την πρόκριση στο δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών. Με προεξάρχοντα τον επικοινωνιολόγο Κώστα Παναγόπουλο, οι συνεργάτες του Προέδρου έχουν χρίσει ως βασικό αντίπαλό τους τον Δημήτρη Χριστόφια και το ΑΚΕΛ. Εκτιμούν ότι αν δεν αποσπάσουν ικανές και αναγκαίες ψήφους (9,2%) από το κόμμα της Αριστεράς, ο κ. Παπαδόπουλος θα μείνει εκτός νυμφώνος. Αισιοδοξούν ότι το δύσκολο αυτό εγχείρημα θα αποδώσει καρπούς. Πιστεύουν ότι αρκετοί Ακελικοί, αλλά και ψηφοφόροι άλλων κομμάτων, θα ταχθούν τελικά υπέρ του Τάσσου με αποκλειστικό γνώμονα το Κυπριακό. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ανάλυση της επικοινωνιακής ομάδας, ότι ο Ιωάννης Κασουλίδης θα αναδειχθεί νικητής του πρώτου γύρου. Ως αποτέλεσμα, αναμένουν πως η πραγματική μάχη να δοθεί μεταξύ του κ. Παπαδόπουλου και του κ. Χριστόφια. Το "παιχνίδι" θα είναι σκληρό και θα χρησιμοποιηθεί κάθε διαθέσιμο μέσο, αφού η πρόκριση θα κρίνει και την ίδια την υστεροφημία του Προέδρου.

Θεμέλιο της καμπάνιας
Ο Κώστας Παναγόπουλος και η επικοινωνιακή ομάδα του έχουν ήδη σχεδιάσει την καμπάνια πάνω στην προσωπικότητα που έχει ήδη οικοδομήσει ο Τάσσος Παπαδόπουλος ως "θεματοφύλακας" της διαδικασίας λύσης του Κυπριακού. Στέκονται ιδιαίτερα στην περίοδο του δημοψηφίσματος, για να αναδείξουν στη στάση του υποψηφίου τους. Πιστεύουν ότι μεγάλα λαϊκά στρώματα εξακολουθούν να επηρεάζονται από αυτήν και δεν σκοπεύουν να εγκαταλείψουν αυτή τη λογική "κάνοντας δώρο στους αντιπάλους του". Υπολογίζουν ότι ο πολιτικός λόγος του Προέδρου θα λειτουργήσει "οριζόντια" μεταξύ των ψηφοφόρων, όπως συνέβη και το 2004. Τονίζουν ότι οι συνεχείς αναφορές και η επίκληση του δημοψηφίσματος "θα δημιουργήσει ρήγματα στα αντίπαλα κόμματα υπέρ του Προέδρου". Στενός συνεργάτης του κ. Παπαδόπουλου, όταν του ζητήσαμε να μας προσδιορίσει με λίγες λέξεις τη φιλοσοφία που διέπει την καμπάνια τους, απάντησε χαρακτηριστικά: "Πρόκειται για μια υποψηφιότητα πολυσυλλεκτική ως προς το ακροατήριο, αλλά μονοθεματική ως προς το μήνυμά της".

Το ευρώ
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας προβάλλει ως ισχυρό "χαρτί" του και την καλή πορεία της οικονομίας κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησής του. Ιδιαίτερα, ο ίδιος και το επιτελείο του θα αξιοποιήσουν στο έπακρο την ένταξη της Κύπρου στην ευρωζώνη. Ο σχεδιασμός προβλέπει κλιμάκωση της προβολής του ευρώ, με την υιοθέτησή του τον Ιανουάριο του 2008. Συνεργάτης του ανέφερε ότι "η χρονική συγκυρία της ένταξης στην ευρωζώνη μπορεί να λειτουργήσει υπέρ της υποψηφιότητας Παπαδόπουλου". Για να έχει αποτέλεσμα το μήνυμα του ευρώ, όμως, θα πρέπει όταν γίνει η μετάβαση από τη λίρα στο ευρώ να τηρηθεί η λογική της "στρογγυλοποίησης" προς τα κάτω. Με γνώμονα την επίτευξη αυτού του στόχου, οι αρμόδιες υπηρεσίες της Κυβέρνησης έχουν ήδη υπογράψει συμφωνίες με τους περισσότερους οικονομικούς κλάδους. Το σύνθημα της "αλλαγής" δεν πρόκειται να εγκαταλειφθεί, αλλά να ενισχυθεί περαιτέρω. Η ανάπτυξη των επιχειρημάτων ως προς την εσωτερική διακυβέρνηση θα κινείται στη λογική ότι "η Κύπρος αλλάζει και μπορεί να αλλάξει ακόμα περισσότερο".

Κοστούμι για αντίπαλους

Από τις δημοσκοπήσεις που έχουν στα χέρια τους, δημοσιευμένες και μη, οι επικοινωνιακοί σύμβουλοι του Τάσσου Παπαδόπουλου τείνουν να καταλήξουν στα εξής συμπεράσματα:

* Εκτιμούν ότι στο δεύτερο γύρο θα περάσει πρώτος ο Ιωάννης Κασουλίδης. Συνεργάτης του Προέδρου ανέφερε στον "Π" ότι "η υποψηφιότητα του κ. Κασουλίδη εμφανίζει εξαιρετική δυναμική", που του ανοίγει το δρόμο για απόσπαση ψήφων από χώρους εκτός του ΔΗΣΥ.

* Ως αποτέλεσμα η προσοχή του προεδρικού επιτελείου είναι αφενός να διασφαλισθεί πως δεν θα υπάρξουν σοβαρές διαρροές ψήφων, προς τους κ. Κασουλίδη και Χριστόφια, από τα κόμματα που ήδη έχουν ταχθεί στο πλευρό του κ. Παπαδόπουλου. Ανησυχίες υπάρχουν, αλλά πιστεύεται ότι η κατάσταση μπορεί να ελεγχθεί ενόψει της σκληρής μάχης του πρώτου γύρου.

* Κύριο αντίπαλό τους στο Προεδρικό θεωρούν τον Δημήτρη Χριστόφια. Από τις δικές τους μετρήσεις υπολογίζουν ότι για να ξεπεράσουν τον υποψήφιο του ΑΚΕΛ στην κούρσα για το 2ο γύρο πρέπει να αποσπάσουν ψήφους από το κόμμα της Αριστεράς που να ισοδυναμούν με το 9,2% της δύναμής του. Με άλλα λόγια, για να επικρατήσει ο κ. Παπαδόπουλος, η συσπείρωση του ΑΚΕΛ στην υποψηφιότητα Χριστόφια δεν πρέπει να φθάσει ή να ξεπεράσει το 90%.

Τηλεοπτικές εκλογές
Η ομάδα του Κώστα Παναγόπουλου έχει ήδη εκπονήσει ξεχωριστό και λεπτομερή σχεδιασμό για τη μεταφορά των μηνυμάτων του κ. Παπαδόπουλου προς τους πολίτες. Με δεδομένο ότι αυτές οι προεδρικές θα είναι κατεξοχήν τηλεοπτικές, επιλέγονται ήδη οι άνθρωποι που θα αναπτύσσουν τις θέσεις του υποψηφίου στα τηλεοπτικά πάνελ. Εδώ, το επιτελείο αναγνωρίζει ότι υπάρχει πρόβλημα που πρέπει να ελεγχθεί. Η εκτίμηση που κυριάρχησε από παρεμβάσεις όπως του κ. Πιττοκοπίτη και προηγουμένως του κ. Συλλούρη λειτούργησαν αρνητικά ως προς το στόχο αποδυνάμωσης του ΑΚΕΛ. Κατά συνέπεια η επιλογή των προσώπων που θα πλαισιώνουν τον υποψήφιο κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική, ώστε να ενισχύεται κι όχι να αποδυναμώνεται το μήνυμά του. Ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα συμμετάσχει σε τηλεοπτικές συζητήσεις με τους άλλους υποψηφίους. Θεωρεί ότι διαθέτει "στιβαρό" πολιτικό λόγο, που του δίδει συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων του. Πάντως, οι συνεργάτες του γνωρίζουν ότι θα χρειασθεί αρκετή προεργασία για να παρουσιασθεί "φυσικός" και "άνετος" ο κ. Παπαδόπουλος σε τηλεοπτικές συζητήσεις όπου θα υπάρχει και εμπεριστατωμένος αντίλογος. Έμφαση δίδεται και στα τηλεοπτικά "σποτ" που θα έχουν το δικό τους ρόλο στη μετάδοση των ισχυρών σημείων της υποψηφιότητας Παπαδόπουλου. Στόχος είναι να χρησιμοποιηθούν σύγχρονες τεχνικές. Όπως μας ελέχθη, επικεφαλής αυτής της προσπάθειας θα τεθεί "το πιο δημιουργικό μυαλό" που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.

Έτοιμοι από καιρό
Η επικοινωνιακή ομάδα του Τάσσου Παπαδόπουλου υποστηρίζει ότι δεν εξεπλάγη από την απόφαση του ΑΚΕΛ να τραβήξει το δικό του δρόμο. Σημαίνον στέλεχος του επιτελείου ανέφερε στον "Π" ότι η κίνηση του ΑΚΕΛ είχε προβλεφθεί εδώ και δύο χρόνια. Κατά συνέπεια, το επιτελείο του Προέδρου "εργαζόταν με το σενάριο της διάλυσης της τριμερούς συνεργασίας εδώ και αρκετό καιρό". Αιτιολογώντας την άποψη αυτή, το ίδιο στέλεχος ανέφερε πως "ήταν φανερό ότι οι προεδρικές του 2008 ήταν η μόνη ευκαιρία που είχε το ΑΚΕΛ να κατεβάσει ως δικό του υποψήφιο τον Δημήτρη Χριστόφια".

Παραπομπή

Δεν υπάρχουν σχόλια: