Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2007

Στυλιανίδης: Κεντρικό διακύβευμα η αναθεώρηση του άρθρου 16

Στυλιανίδης: Κεντρικό διακύβευμα η αναθεώρηση του άρθρου 16

ΜΗΝΥΜΑ συναίνεσης, συνεργασίας και συνεννόησης απηύθυνε από τη Βουλή, προς όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου, ο υπουργός Παιδείας Ευριπίδης Στυλιανίδης, τονίζοντας πως οι πολιτικές για την Παιδεία δεν «κλείνονται στα όρια μιας τετραετίας, αλλά διαμορφώνουν την προοπτική ολόκληρης της νεώτερης γενιάς» και δεσμευμένος ο ίδιος ότι θα ακολουθήσει πολιτική συνεκτικότητας.

Κατά την ομιλία του στη συζήτηση επί των Προγραμματικών Δηλώσεων της κυβέρνησης, ο κ. Στυλιανίδης χαρακτήρισε «κεντρικό πολιτικό διακύβευμα την αναθεώρηση του άρθρου 16» με στόχο τη συνύπαρξη των δημόσιων πανεπιστημίων με τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Είπε μάλιστα ότι για το ζήτημα της αναθεώρησης του άρθρου 16 οι πολιτικές δυνάμεις θα κληθούν να επιλέξουν χωρίς ιδεοληψίες και προκαταλήψεις, που παραπέμπουν στο χθες.

Αφού παρείχε τη δέσμευση ότι θα αναβαθμιστούν ποιοτικά τα δημόσια πανεπιστήμια, αναφέρθηκε στις υποχρεώσεις της Στρατηγικής της Λισαβόνας, λέγοντας πως προχωρά η εφαρμογή του συστήματος διασφάλισης της ποιότητας και αξιολόγησης, η οποία καθιερώθηκε με στόχο την ισότιμη συμμετοχή των ελληνικών ΑΕΙ στον ευρωπαϊκό χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Έτσι, όπως τόνισε ο υπουργός Παιδείας, προωθείται η εξωστρέφεια των ελληνικών ΑΕΙ με διεθνή μεταπτυχιακά προγράμματα και προχωρά η δημιουργία νέων τμημάτων εναρμονισμένων με τις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης και τεχνολογίας.

Αφού εξήγγειλε την υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση με επέκταση του ολοήμερου νηπιαγωγείου, προανήγγειλε μέτρα για τη στήριξη των φοιτητών και των αποφοίτων, που αφορούν:

- την καθιέρωση του θεσμού των φοιτητικών δανείων,

- την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των πανεπιστημίων και ΤΕΙ και

- τη νομοθετική κατοχύρωση της δυνατότητας για αυτόνομα μεταπτυχιακά προγράμματα ύστερα από αξιολόγηση των τμημάτων.

Αναφερόμενος ειδικότερα στις βαθμίδες της Εκπαίδευσης ανακοίνωσε ότι:

- Στην πρωτοβάθμια μειώνεται ο αριθμός των φοιτούντων μαθητών ανά τμήμα και διευρύνεται η διδασκαλία δεύτερης γλώσσας.

- Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σχεδιάζεται η μείωση του ανώτατου αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και παράλληλα ξεκινά ο σχεδιασμός για την καθιέρωση της αυτονομίας του Λυκείου με την αποδέσμευσή του από το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι προχωρά με ταχύτητα και βαίνει προς την ολοκλήρωσή της η μεταρρύθμιση που ξεκίνησε από την προκάτοχό του υπουργό με την ένταξη νέων σύγχρονων εργαστηρίων.

Ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε τη λήψη μέτρων για τη στήριξη της εκπαίδευσης των μαθητών που προέρχονται από τις μειονότητες και τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, όπως είναι οι Ρομ, οι μετανάστες και οι κρατούμενοι.

Ο κ. Στυλιανίδης υπερασπίστηκε τον εθνικό χαρακτήρα της Παιδείας, λέγοντας ότι «εθνική παιδεία δεν είναι η αντιγραφή ξένων προτύπων και η κλωνοποίηση άλλων πολιτισμών, αλλά η εξέλιξη του δικού μας ζωντανού πολιτισμού» . Υπογράμμισε επίσης ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η εισαγωγή νέων σχολικών βιβλίων να γίνεται μετά από σοβαρή ετοιμασία και υπεύθυνη αξιολόγηση του ουσιαστικού τους περιεχομένου. «Δεν επιτρέπεται τα παιδιά να καθίστανται πειραματόζωα», κατέληξε.

Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: