Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2007

Έτοιμα σποτ, βγαίνουν οι αφίσες

Έτοιμα σποτ, βγαίνουν οι αφίσες

Η Νέα Δημοκρατία, παρότι είναι καθ’ όλα έτοιμη, δεν έχει αποφασίσει ακόμη εάν και από πότε θα «σηκώσει το γάντι» της τηλεοπτικής προεκλογικής εκστρατείας, ύστερα από τη δημοσιοποίηση των δύο σποτ του ΠΑΣΟΚ από τον ίδιο τον κ. Κώστα Λαλιώτη.

Οι αρμόδιοι του κυβερνώντος κόμματος δήλωναν κατηγορηματικά στον ΕΤ, χθες, ότι «αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία απόφαση για το εάν θα πραγματοποιηθεί προεκλογική τηλεοπτική καμπάνια. Ο πρωθυπουργός είναι εκείνος που θα δώσει το “πράσινο φως”, εάν κι όποτε κρίνει».
Στο ερώτημα εάν η Νέα Δημοκρατία -στην περίπτωση που αποφασισθεί η πραγματοποίηση της τηλεοπτικής διαφημιστικής εκστρατείας- θα επιλέξει «αρνητική διαφήμιση» ως απάντηση στα σποτ που παρουσίασε το ΠΑΣΟΚ, η απάντηση είναι κατηγορηματική: «Oχι! Ουδέποτε υπήρξε στον πολιτικό και επικοινωνιακό ορίζοντα της Νέας Δημοκρατίας σκέψη για οτιδήποτε αρνητικό». Στο Μέγαρο Μαξίμου και τη Ρηγίλλης, οι στενοί συνεργάτες του κ. Κώστα Καραμανλή τόνιζαν πως «ο πρωθυπουργός ασχολείται όλες αυτές τις ημέρες με το έργο της αποκατάστασης των πυρόπληκτων περιοχών. Αυτό τον ενδιαφέρει, όπως κι όλους τους πολίτες. Βεβαίως, είναι δεδομένο ότι σε λίγες ημέρες έχουμε τις εκλογές κι ως εκ τούτου θα σταθμίσουμε τα δεδομένα στο χρόνο που πρέπει».
Στην περίπτωση που δοθεί η εντολή «εκκίνησης» της προεκλογικής καμπάνιας, οι πληροφορίες του ΕΤ αναφέρουν ότι θα είναι «θετική, με έμφαση στον πρωθυπουργό και το έργο της Ν.Δ. όλη την τριετία». Οι ίδιες πηγές προσέθεταν πως ακόμη και για το έντυπο υλικό η απόφαση είναι μια αφίσα με το πρόσωπο του κ. Κώστα Καραμανλή και τη φράση-δέσμευση, «όλοι μαζί, πάμε την Ελλάδα μπροστά». Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πρώτες αφίσες της Ν.Δ. θα εμφανισθούν το Σάββατο, καθώς χθες πήγαν στο τυπογραφείο.

Σχολιάζοντας τα σποτ του ΠΑΣΟΚ, που παρουσίασε ο κ. Κώστας Λαλιώτης, τα στελέχη του κυβερνώντος κόμματος έκαναν λόγο για «μαύρα και αρνητικά μηνύματα, που επιχειρούν να εκμεταλλευθούν τις στάχτες και τις πυρκαγιές, δίχως όμως ευρηματικότητα». Χαρακτηριστικά ανέφεραν ότι το σποτ του ΠΑΣΟΚ με τα δύο παιδάκια που υψώνουν την ελληνική σημαία «θυμίζει έντονα το σποτ της Ν.Δ. στις εκλογές του Ιουνίου του 1989, όπου δύο παιδάκια με τούβλα “έκτιζαν” την ελληνική σημαία με σύνθημα “αξίζουμε μια καλύτερη Ελλάδα”».

Στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης εκφράζεται η απόλυτη ικανοποίηση για τα διαφημιστικά σποτ. Δεν θεωρούν ότι πρόκειται περί αρνητικής διαφήμισης, αντιθέτως, υποστήριζαν πως πρόκειται για «κριτική της κυβέρνησης, και μάλιστα πολύ προσεκτική». Χθες το ΠΑΣΟΚ «σκλήρυνε» πιο πολύ την προεκλογική του εκστρατεία, κι όπως τόνιζαν στη Χαριλάου Τρικούπη, «η κριτική θα κλιμακώνεται διαρκώς». Σε πολιτικό επίπεδο, όπως έλεγαν οι αρμόδιοι του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στόχος της εκστρατείας είναι «να εμπλακεί η κυβέρνηση σε απευθείας συζήτηση. Να απαντήσει, να απολογηθεί, να επιτεθεί έστω στο ΠΑΣΟΚ». Ομως, τα ίδια στελέχη αμφιβάλλουν εάν η Ν.Δ. θα «σηκώσει το γάντι», συμπληρώνοντας ότι «τη βολεύει η αφωνία, προσπαθεί να μην υπάρξει καμία συζήτηση προεκλογικά».

Εκπληξη όμως -ευχάριστη- έχει προκαλέσει στους επικοινωνιολόγους η καμπάνια του ΚΚΕ. Προσανατολισμένη στο στόχο του κόμματος, δηλαδή «όχι στο δικομματισμό», επιδεικνύει ευρηματικότητα ασυνήθιστη για το ΚΚΕ, όπως επίσης κι αισθητικό ενδιαφέρον, όπως λένε στα διαφημιστικά γραφεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: