Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2007

Συζήτηση προκάλεσαν δηλώσεις μουσουλμάνου υποψηφίου της ΝΔ στην Ξάνθη: «Είμαι Τούρκος»

Συζήτηση προκάλεσαν δηλώσεις μουσουλμάνου υποψηφίου της ΝΔ στην Ξάνθη: «Είμαι Τούρκος»

Συζήτηση προκάλεσαν δηλώσεις του δικηγόρου και υποψηφίου της Νέας Δημοκρατίας στο νομό Ξάνθης για τις εθνικές εκλογές, Ορχάν Χατζή Ιμπράμ, ο οποίος αυτοπροσδιορίστηκε ως Τούρκος.

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα, ο κ. Ιμπράμ δήλωσε σε ερώτηση για το πώς αυτοπροσδιορίζεται: «Ως Τούρκος. Όπως δικαίωμα κάθε μουσουλμάνου είναι ο εθνοτικός αυτοπροσδιορισμός, έτσι και εμένα είναι δικαίωμά μου να δηλώνω ότι είμαι Τούρκος».

Ο ίδιος είναι δικηγόρος «που έχει υπερασπιστεί την Τουρκική Ένωση Ξάνθης σε όλες τις βαθμίδες των δικαστηρίων» και, όπως δηλώνει, «επιθυμώ την είσοδό μου στη Βουλή ώστε να υπερασπιστώ τα δικαιώματα των Τούρκων της μειονότητας».

Για τον κ. Ιμπράμ ρωτήθηκε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου στη 72η ΔΕΘ και απάντησε ότι «το καθεστώς της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης διέπεται, όπως είναι γνωστό, από τη Συνθήκη της Λοζάνης, την οποία τηρούμε πιστά και στην οποία είμαστε προσηλωμένοι».

«Πέραν τούτου, στο Χάρτη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, που ισχύει διεθνώς και φυσικά, υιοθετεί και η χώρα μας, περιλαμβάνεται και η έννοια του αυτοπροσδιορισμού, ως ένα βασικό ανθρώπινο δικαίωμα, το οποίο η Ελλάδα δεν πρόκειται ποτέ να καταπατήσει.

» Δεχόμαστε τον αυτοπροσδιορισμό, σε ατομικό, αλλά όχι σε συλλογικό επίπεδο. Σε ό,τι αφορά τη μειονότητα της Θράκης, εκεί οι άνθρωποι είναι Έλληνες πολίτες, με μουσουλμανικό θρήσκευμα και διαφορετικές εθνοτικές καταβολές. Είναι Πομάκοι, είναι Αθίγγανοι και είναι και Τουρκογενείς.

» Η υποκρισία και οι ακραίες θέσεις, όταν μάλιστα αντιβαίνουν στις διεθνείς συνθήκες και στο διεθνές δίκαιο, από όπου και αν προέρχονται, καταδικάζονται και πρέπει να σταματήσουν. Και αυτό γίνεται μόνο με μία σοβαρή, ξεκάθαρη, ευρωπαϊκή μειονοτική πολιτική, όπως αυτή που ακολουθεί με συνέπεια η κυβέρνησή μου» κατέληξε.

Πηγή: in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: